reklama zewnętrzna, niezależnie od postaci jaką przyjmie (banery, tablice, siatki, billboardy, kasetony, szyldy, folie / wyklejki witryn) stanowi istotny punkt w promocji marki i pozyskiwaniu nowych klientów – nawet jeśli służy wyłącznie celom informacyjnym, wskazując siedzibę firmy czy biura
projektowanie reklam wielkoformatowych wymaga więcej doświadczenia i wiedzy niż materiały poligraficzne – wiąże się to zazwyczaj z małą ilością czasu jakim dysponuje odbiorca na zapoznanie się z przekazem (będąc najczęściej w ruchu) czy z odległością od widza. ideą przewodnią jest znalezienie idealnych proporcji pomiędzy ilością treści i czytelnością reklamy oraz to, żeby projekt skłaniał widza do skupienia na nim uwagi – dobrym pomysłem, trafionymi kolorami, przemyślanym układem
pisząc z doświadczenia – raz zamontowany baner czy tablica w przeważającej większości przypadków nie jest zmieniany przez długie lata – warto więc zadbać, żeby został zaprojektowany z głową i poczuciem estetyki